Kjedeløsning for små og store kjeder
Drift og koordinering av flere butikker og kjeder bringer med seg mange utfordringer som vi i BestValue etter års erfaring kjenner meget godt. HIP er den mest innovative og riktige kjedeløsningen for de aller fleste kjeder på markedet i dag.
Motoren i vår kjede løsningen er en unik datautvekslings løsning kalt HIPIMPEX som styrer og automatiserer informasjonsutveksling mellom butikker og lagersteder. HIPIMPEX styrer også datautveksling med eksterne applikasjoner som regnskap og ERP systemer for å automatisk oppdatere informasjon om salg, dagsoppgjør, reskontro, varer og priser, ordre, vareflyt, rapportering m.m. slik at den totale løsningen blir sømløs og mest mulig effektiv.
Hovedkontorløsningen til HIP gir deg den styringen du trenger og vil dramatisk lette hverdagen for alle kjedens medlemmer på følgende viktige områder:
- Lagerstyring med elektroniske oppdatering av vareflyt mellom de forskjellige butikkene og lagersteder i kjeden.
- Med HIP som kjedeløsning kan du få fullt innsyn i lagerbeholdning i de andre butikkene. Mens du lager en bestilling eller ekspederer en kunde i kassa kan du enkelt se lagerbeholdningen for den varen hos de andre butikkene i kjeden og bestille varen internt. All ordreinformasjon mellom butikker og lagersteder håndteres elektronisk slik at behovet for manuell registrering av ordre på mottaker siden forsvinner. Med HIP kan du bli kvitt dobbeltarbeid og mange feilkilder, forsinkelser og frustrasjoner i ordreprosessen, noe som vil gi deg en mye enklere og triveligere hverdag!
- Sentral vedlikehold og registrering av informasjon om leverandører, produktkategorier, merker, produktdata, EAN koder, priser, kampanjer og kunde informasjon. Det er viktig å merke seg at HIP også gir rom for den enkelte butikkeier i kjeden til å ha sine egne varer, priser og leverandører dersom det er ønskelig. Man trenger dermed ikke nødvendigvis styre alle detaljer fra kjedekontoret. For franchise kjeder er HIP den optimale løsningen da den gir rom for både sentral og lokal kontroll etter ønske samtidig som den koordinerer på tvers av forskjellige selskap.
- Felles gavekort og tilgodelapper reskontro på tvers av butikker. Et gavekort eller tilgodelapp utstedt i Kristiansand kan enkelt brukes i Hammerfest!
- Muligheter for konsolidert rapportering av salg, lager, innkjøp, vareflyt mellom butikker og annet i HIP HK. I tillegg er HIP er bygd på en åpen og moderne SQL plattform gjør det meget enkelt og fort gjort å hente ut og aggregere data også i eksterne rapporteringsverktøy som Crystal Reports, MS Reporting Services, Excel eller andre verktøy hvis dere nå bruker eller ønsker å bruke noen av disse.
- Kommunikasjon foregår via VPN nettverk slik at du slipper å investere i en dyr terminalserver løsning. Siden hver butikk og lagersted opererer med sin egen lokale database med informasjonsutveksling via VPN blir HIP totalt sett rimelige og mer fleksibel, driftssikker og skalerbar enn konkurrerende løsninger på markedet i dag.
BestValue kan tilby løsninger for alle behov, enten alene eller i samarbeid med andre ledende leverandører. Sammen kan vi sette oss ned og vurdere deres behov og komme fram til den beste og mest kostnadseffektive løsningen.
For mer detaljert informasjon om hva vi kan tilby mht. løsninger – vi gleder oss til å høre fra deg!